کد خبر 718626
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
فلسطین

شهادت طلبان فلسطینی در ماه آوریل گذشته ۳۴ عملیات مقاومتی انجام داده بودند.

 به گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی "انتفاضه" در گزارش ماهیانه خود خاطر نشان کرده است که مهمترین عملیات ماه گذشته، حمله "جمیل تمیمی" شهادت طلب (۵۷ ساله) فلسطینی به نظامیان صهیونیست در شهر قدس بود که منجر به هلاکت یک زن صهیونیست و زخمی شدن ۲ نفر دیگر شد.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین، به نقل از مرکز انتفاضه نوشت از دیگر عملیات های این ماه می توان به عملیات زیرگیری با خودرو توسط "مالک احمد حامد" شهادت طلب ۲۱ فلسطینی اشاره کرد که منجر به کشته شدن یک نظامی صهیونیستی و زخمی شدن شدید یک نفر دیگر شد. پایگاه انتفاضه در این گزارش آماری خود درباره انتفاضه قدس به بیش از ۴۷ مورد عملیات پرتاب بطری های آتش زا و مواد منفجره در بیش از ۳۶۴ نقطه درگیری با نظامیان صهیونیستی اشاره کرده است.

بر اساس این گزارش، عملیات های شهادت طلبانه فلسطینیان بر اساس اعترافات رژیم صهیونیستی منجر به زخمی شدن ۳۷ صهیونیست شده است. انتفاضه قدس در ماه آوریل همچنین شاهد شهادت ۳ فلسطینی و زخمی شدن ۱۴۵ نفر دیگر بوده است که این شهدا عبارتند از:

  1. احمد زاهر فتحی غزال (۱۷ساله) از شهر نابلس که در تاریخ ۱/۴/۲۰۱۷ و پس از اجرای عملیات مقاومتی با استفاده از سلاح سرد (چاقو) در شهر قدس اشغالی به شهادت رسید.
  2. جاسم محمد نخله ۱۷ ساله از شهر رام الله که در تاریخ ۱۰/۴/۲۰۱۷ و در اثر جراحات های وارده در جریان عملیات تیراندازی به سمت وی و گروهی از دوستانش در اردوگاه جلزون در رام الله به شهادت رسید.
  3. صهیب موسی مشاهره ۲۱ ساله از شهر قدس که در تاریخ ۱۹/۴/۲۰۱۷ و پس از اجرای عملیات مقاومتی با استفاده از سلاح سرد در شهر قدس به شهادت رسید.

با شهادت این ۳ نفر، شمار شهدای انتفاضه قدس از آغاز انتفاضه قدس تاکنون به ۳۰۱ نفر رسید که استان الخلیل با ۸۰ شهید، بیشترین آمار شهدا را به خود اختصاص داده است.

پایگاه انتفاضه همچنین در گزارش ماه آوریل خود درباره انتفاضه قدس به ثبت تجاوزات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه پرداخته است که بر اساس آن، توپخانه ارتش صهیونیستی دو پایگاه مقاومت فلسطین در بخش های مختلف نوار غزه را هدف قرار داده بود و نظامیان صهیونیست هم ۱۳ بار به صورت محدود در اراضی شرقی این منطقه پیشروی کرده بودند.

این پایگاه همچنین به بازداشت ۳۹۶ فلسطینی ساکن کرانه باختری، قدس و باریکه غزه طی ماه آوریل اشاره کرده و آورده است که ۵۴ نفر از این بازداشت شدگان کودکان زیر ۱۸ سال هستند.

علاوه بر این، در ماه آوریل ۱۵۰۰ نفر از اسرای فلسطینی دربند زندان های صهیونیستی از روز هفدهم و همزمان با روز اسیر فلسطینی دست به اعتصاب غذای نامحدود "آزادی و کرامت" زده اند تا حقوق سلب شده خود توسط اداره زندان های صهیونیستی را که در سایه اعتصاب غذاهای قبلی به دست آورده بودند، بازپس گیرند.

این اعتصاب غذا در ادامه ۲۳ مورد اعتصاب غذای دسته جمعی قبلی جنبش ملی اسیر فلسطینی در زندان های صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ تاکنون صورت می گیرد که آخرین مورد از آنها اعتصاب دسته جمعی اسرای دربند بازداشت اداری در سال ۲۰۱۴  بود و ۶۳ روز به طول انجامید. البته در کنار این اعتصاب غذاهای دسته جمعی، دهها اعتصاب غذای فردی و جزئی صورت گرفته است.

بر اساس گزارش پایگاه انتفاضه، رژیم صهیونیستی ۹۳ اسیر فلسطینی را به بازداشت اداری از ۳ تا ۶ ماه محکوم کرده اند. این پایگاه اینترنتی همچنین به تبعید بیش از ۸۰ شهروند فلسطینی ساکن قدس از مسجد الاقصی به مدت ۸۰ روز اشاره کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس